2009/09/07

Sängarna i Finspång är obekväma

Att vara vänsterpolitiker i Finspång är inte lätt. Jaja!!! Jag vet att man får ligga som man bäddar. Men här ska vi stå ut med en alliansregering som nu äntligen fått arslet ut vagnen och anslår tio mdr till kommunsektorn, varav sju mdr till kommunerna. Jag vill minnas att det var det belopp jag sade i våras att staten måste föra över till kommunerna. Måste jag älska regeringen nu?

Samtidigt ska vi klara av att existera ihop med en allians här i Finspång eftersom livet med stabbiga betongsossar blev omöjligt. Det går väl men inte är det självklart inte. Och när man ser vad moderaterna och centerpartiet här levererar i form av kyrkovalsprogram känns det som jag fått klimedel innanför skjortan. Det är i stort sett samma terminologi och formuleringar som sverigedemokraterna har i sitt program.

Inga kommentarer: