2009/07/04

Baron Död, nej tack!

Bengt Baron är inte min idol faatän han borde väl vara det. Han som OS-guldare i simning i Moskva-OS och jag som Finspångsbo. Kanske skulle jag känna mig stolt. Men hans tid i Finspång och min tid sammanfaller inte.

ABSOLUT BARON (VD hos Vin&Sprit) kanske är en affärsmässig framgång men hälsomässigt knappast. Absolut Baron = Absolut död till ett antal människor i världen.

BENGT BARON var en gång en person som hyllande mens sana in corpore sana (en sund själ i en sund kropp). Men det var då det, inte sen och inte numera.

CANDY BARON ska nu kränga godis till svenskarna och det vet vi hur nyttigt det är. I klass med hans Absoluta karriär. Godis för begravningsentreprenörerna blir det med alla säkerhet.

AB, BB, CB .... vad kommer sen i alfabetets logik? Jo, DB.

DRUG BARON kanske blir nästa steg i karriären. I linje med de tidgare meriterna i CVt.

Martin Nyberg motionerade om ett minnesmärke över guldsimmaren Baron. Men ska vi lägga pengar på ett kostsamt minnesmärke över en person som är verkställande direktör i affärsidéer som leder till ohälsa och för tidig död? Kommunfullmäktige avvisade det.

Inga kommentarer: