2009/04/05

50 år moderat men rätt okej ändå


Han fyllde år idag, kommunfullmäktiges ordförande. Det är en bra kille så jag åkte ut till Österby Gamla Gästgivargård i Hällestad med tulpaner och en gratulation i form av ett bidrag till arbetet mot alkoholindustrins härjningar i utvecklingsländer. Det blev en bra present eftersom han hade fått whiskyglas i present av majoritetskamraterna. Jag ska erkänna att jag visste det, så jag tänkte balansera deras gåva med min.

Det blev ett rätt intressant samtal vid kaffebordet med hans kusiner och medföljande när de diskuterade om det är rökt whisky som smakar bäst. Ena kusinen ledde in samtalet på vad jag jobbar med. Och när jag då fick tala om att det är den skotska whiskyindustrins härjningar i Afrika som jag kämpar mot blev det ännu intressantare. Det där med hur oskyldigt och ofarligt det är att dricka whisky och att man verkligen borde göra nåt åt det hembrända, sådana diskussioner är lite charmiga, tycker jag.

Men Stig är en hyvens grabb tycker jag. Det var ju för det jag grattade honom.

Inga kommentarer: