2008/04/30

Finspångs Oscarsgala

Tacka mig hit och tacka mig dit .... såg i Folkbladet att det inte bara var jag och Conny i mitt parti som fick intryck av att det var Oscarsgala på komunfullmäktige igår. När ordförandena i nämnderna talade var det ett tackande och tackande .... jag har aldrig hört ett sånt tackande i fullmäktige i Finspång. Egentligen är det fint .... det är många som lagt ner en massa arbete och åtskilliga sin själ i att få till en väl fungerande kommun, så de förtjänar det.

Den person som i mina öron låter mest genuint och varmt uppskattande det är Conny E, socialnämndens ordförande. Är det nån som känns äkta när han tackar så är det han.

Tre timmar höll vi på med årsredovisningen för 2007 och mest var det futtigheter som alliansen lade fram som kritik. Själv ansåg jag från talarstolen att ödmjukhet inför vårt politiska uppdrag, samverkan och transparens, öppenhet måste prägla arbetet än mer än det gör idag. Det finns några som inte riktigt förstått poängen med detta än utan bevakar sina revir och maktintressen i alltför hög grad. Men det får vara ännu ett uppdrag att bryta den attityden och skapa den nya kulturen.

Finspång har en massa plussidor - fler kan det bli. 2008 kan bli det första året på länge, länge som befolkningen ökar. Det vore en höjdare!

Inga kommentarer: