2009/02/12

Högljudda, ologiska webdebattörer

Det händer att jag ge mig in i webdebatten på NT. Jag har gjort det nu igen med anledning av att Sverigedemokraterna inte fick hyra in sig på restaurang Knäppinigen i Norrköping.

Det finns några som är väldigt aktiva på NTs webdebatt representerandes reaktionära värderingar. Debattnivån är inte alltför hög coh okvädingsorden haglar. Själv drabbas jag inte av den skit som kastas eftersom jag inte angriper personer utan försöker resonera, kräva debattörer på logik och bevis. Ofta tvingas jag konstatera att förmågan att förstå ganska basala resonemang saknas.

Jag känner mig inte värst orolig om dessa rätt gapiga individer ses som representanter för Sverigedemokraterna som flera uppenbarligen sympatiserar med. Vem frestas av deras umgänge?

Inga kommentarer: