2009/05/10

Älskade föreningsledare

Dottern är ute på paddelhajk med patrullscoutkompisar från Finspång, Åby och Linköping. Igår var det utryckning innan hon skulle iväg för stövlarna var ute hos mamma. Och när vi samlades ute i Borggård kom hon på att hon glömt linsväskan. Så igår kväll letade jag reda på dem ute vid Torekullagrottorna, lämnade linsgrejorna, hjälpte till att bära lite grejor och fixade lite ved på scoutvis. (Har det regnat är ett rep bäst att hugga ved med. ??? Jo, med en sten i ena änden på repet och ett kast rycker man ner torra grenar från träden.)

När jag lämnade dem tänkte jag på dessa föreningsledare som lägger ner hundratals timmar varje år ideellt för att ge barn och ungdomar en bra fritid och positiva upplevelser. Lars, Carina, Niklas och Lisa i Finspångs NSF och alla andra scoutledare - jag älskar er! Samhället borde också älska er. Nyttan rent ekonomiskt av det ni gör är långt större än de anslag ni får från kommunen. Och ni ger min dotter en väldigt positiv fritid.

Inga kommentarer: