2009/05/25

Världens främste

I morse när jag öppnade min mailbox låg svaret jag väntade på där. Världens främste forskare på sambandet hiv-alkohol tackade ja till min inbjudan att föreläsa på ett seminarium 24 sept. Dagen innan föreläser han på WHOs expertkonferens i Stockholm, men den är sluten. Jag skrev och sade ungefär att, dina kunskaper på ett så viktigt område måste vi föra ut till biståndsorganisationer, politiker och allmänhet. De kan inte bara delges innanför dörrarna på en expertkonferens. Han gillade idén och flyttade sin universitetsföreläsning i Bielefeld i Tyskland en dag för att kunna ställa upp på mitt seminarium. Jürgen Rehms kalender är fullsmockad år framåt så jag känner mig verkligen hedrad. Han flänger världen runt och är platinapassagerare på världens flygbolag.

Sidas hiv-sekretariat vill samarrangera seminariet med oss. Och allt det kostar oss är expertens extra natt i Stockholm. Carpe diem. Fan, va' bra de' går!

Inga kommentarer: