2008/08/28

En Bra Berit!

Jag kommer att sakna Berit Martinssons moderligt fasta men omsorgspräglade ledarstil som kommunfullmäktiges ordförande.
Jag kommer att sakna hennes oblygt franka ajourneringar när kroppen signalerar att "naturen kallar" (som engelsmännen säger) efter någon timmes förhandlingar.
Jag kommer att sakna hennes formellt korrekta fast samtidigt avslappade ledarstil, noggrann men överseende när hon själv som ordförande råkat göra något fel.
Jag kommer att sakna henne därframme på presidiepodiet eftersom hon skapat en mjukare, mänskligare atmosfär i ledarskapet i den politiska församlingen.

Jag kommer inte att sakna henne i politiken. !!?? Nej, hon kommer att vara kvar och som den analyserande och självkritiska socialdemokrat hon är vara med och förnya arbetarpartiet. Men också att bedriva en konstruktiv oppositionspolitik, hoppas jag.

Du har gjort ett bra jobb som fullmäktigeordförande, Berit, efter att med kort förberedelse ha fått gå in på posten för något år sen.

Inga kommentarer: