2008/01/30

Badsäsongen närmar sig


Byggnaden står där. Vattenrutschbanornas färgglada tarmar sticker ut och in. Snart ska bassängerna fyllas. Ikväll tog vi beslut om badtaxorna. Jag kommer nog att köpa årskort. För 200 spänn i månaden kan man bada hur mycket man vill. Så om jag simmar två gånger i veckan betalar jag 25 kr gången. DET är BILLIGT! Och skönt! Och nyttigt sen!

I maj öppnar badet. Hittar Finspångarna dit betyder det en bättre folkhälsa. När vi diskuterade förslaget på gruppmötet i söndags föreslog jag att ett autogiroalternativ för vanligt motionsbad skulle finnas med. Jag fick gehör. Det öppnar för dem som inte har gott om sparat kapital att också njuta av vårt nya bad.

200 spänn i månaden kan man nog lägga in. Det är ju bara drygt fyra cigarettpaket! Du ser ju inte röken av bassängpengen för här flyter valutan.
PS. Bassängen på bilden ligger inte på Grosvad. Träden avslöjar det. Men man kan ju drömma i baljan på Grosvad. ;)

Inga kommentarer: