2008/01/06

J’accuse

Det är med bitter tillfredsställelse jag gläds åt alliansens, framför allt moderaternas, opinionssiffror. Svagt stöd för en politik som de flesta inte vill ha. Det är den verklighet vi lever i idag. Jag anklagar särskilt några för situationen.

Jag anklagar dem som idag svikit regeringen. Det är dags nu, va? Fyra år ställde ni till med!
Jag anklagar Göran Persson. Du är ett mönsterexempel på ledare som inte förstår att det var dags att gå långt tidigare. Fyra år ställde du till med! Och ingen som pratar om dig idag - i alla fall inte väl.

Det som oroar mig är att min egen partiledning dåligt lyckas fånga upp missnöjet med regeringen och dess politik. Det är (s) som är bäst på att härbärgera de missnöjda. Kanske inte så konstigt heller eftersom det var många sossar som var överlöpare och nu vaknat till den moderata baksmällan.

Inga kommentarer: